Przypominanie. Przegląd filmów Auréliena Fromenta

Aurélien Froment, „Camillo's Idea”, 2013.

Paolo Soleri, Friedrich Fröbel, Henry Fourdrinier, Guilio Camillo, Somnath Mukherje czy Ferdinand Cheval – wokół tak różnych kulturowo i historycznie biografii krążą opowieści snute przez Auréliena Fromenta.

W ramach finisażu wystawy „Aurélien Froment / Krzysztof Pijarski. Moiré” zapraszamy do Kina Pod Baranami na seans poświęcony w całości niepokazywanym wcześniej w Polsce filmom Auréliena Fromenta. Ten francuski artysta wizualny zabiera nas w podróż po zgromadzonych przez siebie archiwach, których treści i obrazy ulegają deformacji, nakładaniu, nawarstwianiu i niespodziewanej ewolucji. Artysta, tworząc wizualne eseje, rozmawia z figurami przeszłości, poddając dyskusji kluczowe dla nich pojęcia i definicje z obszaru edukacji, przekładu, projektów utopijnych oraz sąsiedztwa kultur i przemieszczeń.

Wstęp, przybliżający metody pracy artysty oraz analizujący wybrane filmy, wygłosi Michał Gulik.

O uczestnikach:

Aurélien Froment (1976) – artysta wizualny, autor instalacji multimedialnych. W swoich pracach bada zależności i napięcia pomiędzy postrzeganiem, montażem, doświadczaniem obrazu oraz przestrzeni wraz z ich historycznym kontekstem, tworząc wieloczłonowe realizacje, konfrontujące elementy pochodzące ze słownika fizyczności i materialności z jednej strony oraz czasu, historii i pamięci z drugiej. Nominowany do nagrody w konkursie Prix Ricard w Paryżu oraz Future Generation Art Prize, organizowanym przez Pinchuk Art Centre w Kijowie. Autor wystaw indywidualnych w takich miejscach, jak: Gasworks (Londyn), CCA Wattis (San Francisco), Heidelberger Kunstverein (Heidelberg), Spike Island (Bristol), carlier/gebauer (Berlin) czy Palais de Tokyo (Paryż). Brał udział w licznych wystawach zbiorowych, w tym: „Undiscovered Words” (High Line Art, Nowy Jork, 2015), „Affecting the Audience” (University of Michigan Museum of Art, 2014), 19. Biennale w Sydney (2014), „Il Palazzo Enciclopedico” (55. Biennale w Wenecji, 2013), „Tactics for the Here and Now” (5. Biennale w Bukareszcie, 2012), „Time Again” (Sculpture Center, Nowy Jork, 2011), „10 000 Lives” (Gwangju Biennale, 2010). Mieszka i pracuje w Dublinie i Paryżu.

Michał Gulik (1986) – kulturoznawca, doktorant w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ, redaktor w czasopiśmie naukowym „Przegląd Kulturoznawczy”. Interesuje się krytyczną teorią kultury popularnej i posthumanizmem, przygotowuje też doktorat o nowym materializmie. Stały współpracownik „Dwutygodnika”, publikował także m.in. w „Mocak Forum”, „Ekranach” i „Szumie”. Współredaktor książek „Remiks. Teorie i praktyki” (2011) oraz „Więcej niż obraz” (2016). Mieszka i pracuje w Krakowie, gdzie od lat współpracuje z festiwalem Unsound.

Wstęp na wszystkie wystawy w Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki przez cały dzień bezpłatny!

 

 

 

Partnerem wydarzenia jest Kino Pod Baranami.

 
Informacje główne
21.08.2016 (niedziela), godz. 15-17
Informacje dodatkowe
Wydarzenie związane z wystawą „Aurélien Froment / Krzysztof Pijarski. Moiré”
Kuratorki: Lidia Krawczyk, Karolina Vyšata, Magdalena Ziółkowska
Miejsce: Kino Pod Baranami (Rynek Główny 27, Kraków), Sala Biała
Wstęp bezpłatny (obowiązują wejściówki dostępne od 20 sierpnia 2016 r. w kasie Kina Pod Baranami).
Projekcje filmów odbędą się w języku angielskim.
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektu „Praktyki różnorodności. Edukacja kulturalna w Bunkrze”.

10 kwietnia
poniedziałek