Bartolomeo Koczenasz | Fotobudka RGB


Kuratorka: Anna Bargiel

Pierwsze fotobudki wyprodukowane przez firmę Photomaton pojawiły się na ulicach Paryża w 1928 roku. Uzyskanie autoportretu w zaledwie kilka minut, w efekcie zautomatyzowanego procesu, stało się czymś absolutnie przełomowym i dostępnym dla każdego. Wielu artystów dostrzegło w tym potencjał artystyczny i zaczęło eksperymentować. Byli wśród nich surrealiści: André Breton, Luis Buñuel, Max Ernst oraz Salvador Dalí. Na przestrzeni lat pojawili się ich kontynuatorzy, tacy jak Andy Warhol czy Cindy Sherman.

W ostatnich dekadach chemiczne fotobudki zaczęły zanikać. Do dziś pozostają one jednak w kręgu zainteresowań kolekcjonerów, którzy odnajdują te unikatowe urządzenia po to, by z czasem przywrócić je do życia. Z kolei ludzie zafascynowani ideą błyskawicznego tworzenia autoportretów zaczęli tworzyć fotobudki, aplikując własne pomysły dotyczące zarówno formy, jak i procesu powstawania zdjęcia.

Fotobudka RGB służy do wykonania autoportretu i natychmiastowego wydrukowania go. Zanim wejdziesz do fotobudki, możesz – za pomocą trzech podstawowych barw RGB – skomponować oświetlenie. Po wejściu do środka i wciśnięciu przycisku, wykonane zostanie zdjęcie. Cały proces potrwa około 3 minut. Po odebraniu wydruku będziesz mogła/mógł podzielić druk na dwie fotografie, z których jedna stanie się pamiątką, a druga elementem wystawy na ścianach Przestrzeni Otwartej Bunkra Sztuki. Biała ramka wokół fotografii to obszar, na którym będziesz mogła/mógł dodać swój komentarz na temat Bunkra Sztuki, pozdrowić kogoś lub po prostu się przedstawić.

Bartolomeo Koczenasz. Działacz na rzecz uśmiechu. Jest studentem filozofii i fotografem związanym z Fundacją Babel Images, twórcą podróżniczego projektu Smiley Planet i organizatorem wielu społeczno-artystycznych wydarzeń, m.in. Światowego Dnia Uśmiechu.

Brał udział w festiwalach street art’u w Polsce i zagranicą. Jego fotografie były wielokrotnie nagradzane i wystawiane. Jest finalistą konkursu fotograficznego Amnesty International. W swoich zdjęciach podejmuje głównie tematykę społeczną i dokumentalną. Najnowszym efektem jego pracy jest projekt „21×21 – współczesna społeczność żydowska Krakowa”, który można oglądać w Muzeum Żydowskim Galicja w Krakowie.

 

Opracowanie aplikacji do obsługi Fotobudki: Extensa

Partnerzy: Centrum Papieru Kraków, Multiscena

Współpraca: Mieszko Stanisławski, Fundacja Babel Images

Facebook