Game over?


Co łączy gry komputerowe i sztukę współczesną? Przekonajcie się sami w trakcie spotkania poświęconego związkom współczesnej sztuki z nowymi technologiami. Udział wezmą: Jan Argasiński, Aneta Rostkowska. Prowadzenie: Anna Lebensztejn.

Prawdopodobnie każdy z nas grał kiedyś w PackmanaSpace Invaders na Commodore 64 czy Super Mario Bros na konsoli Nintendo. Potem na pierwszych pecetach pokonywaliśmy kolejne plansze Prince of Persia, Tomb Raider czy Age of Empires, aż doszliśmy do KOTORaWiedźmina.

Gry komputerowe można uważać za jeden z podstawowych elementów współczesnej kultury popularnej. Ale czy można łączyć je ze sztuką i wykorzystywać jako źródło inspiracji lub materiał do pracy twórczej? Czy sztukę współczesną można wykorzystać w grach komputerowych? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w czasie spotkania z Janem Argasińskim, asystentem w Katedrze Technologii Gier Wideo UJ, zajmującym się m.in. projektowaniem gier i nowymi mediami oraz Anetą Rostkowską, filozofką i historyczką sztuki, z zapałem grającą w gry komputerowe (ostatnio w Wiedźmina).

Aneta Rostkowska. Kuratorka, filozofka i krytyczka sztuki. Ukończyła ekonomię i filozofię, obecnie studiuje historię sztuki. Od grudnia 2011 pracuje w Bunkrze Sztuki. Pisze doktorat na UJ poświęcony teorii obrazu abstrakcyjnego w perspektywie semiotyki Charlesa Sandersa Peirce’a. Ponadto zajmuje się teorią i praktyką sztuki publicznej (współtworzyła inicjatywę Projekt Miejski poświęconą przestrzeni Krakowa), metodologią historii sztuki, upamiętnianiem w sztukach wizualnych oraz historią i teorią artystycznego aktywizmu. Lubi Hegla, filmy braci Coen, new weird i cyberpunk. W wolnych chwilach uskutecznia ogrodnictwo balkonowe.