„Kult wartości niezastąpionych, autentyczność malarskiego doświadczenia, niepowtarzalność gestu, w praktyce Ciecierskiego już dawno poddane zostały korekcie. Już w poprzednich dekadach w jego malarstwie pojawia się fotografia, wyznaczająca dystans wobec spontanicznego gestu, autentyczności wizerunku.
W latach 90. powstaje seria obrazów «zbijanych», wieloelementowych kompozycji składających się z kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu blejtramów. Połączone w jedną całość, zachodzące na siebie, przesłaniające się, wyłaniające jeden spod drugiego, relatywizują znaczenie pojedynczego kadru. Cała retoryka o jednostkowości (chciałoby się powiedzieć jedyności) obrazu traci sens. Malarstwo po prostu wymyka się tutaj identyfikacji z pojedynczym obrazem. Seriami tych efektownych kompozycji Ciecierskiego wprowadza malarstwo z fetyszystycznego bytu w aurze zwietrzałych rytuałów”.
B. Czubak, Co nie może być przedstawione, może być jedynie powtórzone

O KSIĄŻCE
redakcja: Maria Anna Potocka
rok wydania: 2003
ISBN: 83-86905-51-4
format: 19,5 cm x 25 cm
liczba stron w książce: 56
autorki tekstów: Bożena Czubak, Maria Anna Potocka, Joanna Zielińska
projekt: Rafał Sosin

SPIS TREŚCI
Bożena Czubak, Co nie może być przedstawione, może być jedynie powtórzone
Maria Anna Potocka, Tomasz Ciecierski: malarz
…urodziłem się malarzem
nota biograficzna

WYSTAWA
Tomasz Ciecierski
Pakt z malarstwem
kurator: Maria Anna Potocka
koordynator: Renata Zawartka
07.11–12.12.2003
Informacje główne:
2003
Informacje dodatkowe:
katalog towarzyszący wystawie Tomasza Ciecierskiego