Pakt z malarstwem „Kult wartości niezastąpionych, autentyczność malarskiego doświadczenia, niepowtarzalność gestu, w praktyce Ciecierskiego już dawno poddane zostały korekcie. Już w poprze…
Pakt z malarstwem „Kult wartości niezastąpionych, autentyczność malarskiego doświadczenia, niepowtarzalność gestu, w praktyce Ciecierskiego już dawno poddane zostały korekcie. Już w poprze…
Edward Dwurnik. Thanks Jackson „Po osiągnięciu pewnej rutyny rysuje się i maluje szybko i łatwo. Dochodzi się do pewnych sposobów i sztuczek. Każdy malarz ma taką drogę. Ale oczywiście zaw…
Oskar Dawicki. Dziesięciolecie malarstwa „Obrazy niosą ze sobą iluzję rzeczywistości, udają coś, czym nie są. Pozostają przy okazji w najwyższym stopniu obrazami, bo realizują jeden z kla…
Krzysztof Wodiczko. Projekcje publiczne 1996-2004 „Kobieta 1: Dziennikarze, którzy podchodzili do mnie w czasie projekcji pytali głównie o to, czy to są naprawdę teksty tych ludzi. Oni chyba uw…
Film. Fotografia. Tekst. Obiekt. Konstrukcja O KSIĄŻCE autorzy tekstów: Silvia Eiblmayr, Christian Kravagna, Matthias Michalksa, Barbara Steiner, Maria Anna Potocka, Igor Zabel redakcja: Anna Smola…
Karolina Kowalska. Crash test „Crash test to zawieszony między teraźniejszością a prawdopodobną przyszłością komentarz do społeczeństwa kultury konsumpcyjnej. Karolina Kowalska rejestruje …
Happy Birthday. Katarzyna Górna 1994–2004 „Artur Żmijewski: Podobno jesteś zainteresowana facetami z dużymi penisami, wykonałaś nawet serię fotografii na ten temat. Dlaczego jest to tak int…
Sztuka w Bunkrze. Galeria Bunkier Sztuki 1994–2006 Publikacja przedstawia dwunastoletnią działalność Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie. Prezentuje zasadnicze jej aspekty, k…
Beat Streuli. Kraków October 2005/Cities 2001-2006 „Rodzaj sztuki, jaka uprawia Beat Streuli, szczególnie trudno poddaje się analizie teoretycznej, w dużym stopniu również krytycznej. Trudno t…
Deimantas Narkeviius. This is not What You See „Odkrycie filmu ma swoje początki w rzeźbie. Najpierw Deimantas Narkeviius był rzeźbiarzem. Niezadowolenie z ciasnoty formalnej rzeźby popchnęło…
Łukasz Skąpski. Szara strefa „Magdalena Ujma: Jak uważasz, ile z twoich wcześniejszych zainteresowań pojawiło się w pracach grupy Azorro, krótko mówiąc: ile włożyłeś w Azorro i ile wzi…