Beat Streuli. Kraków October 2005/Cities 2001-2006 „Rodzaj sztuki, jaka uprawia Beat Streuli, szczególnie trudno poddaje się analizie teoretycznej, w dużym stopniu również krytycznej. Trudno t…
Beat Streuli. Kraków October 2005/Cities 2001-2006 „Rodzaj sztuki, jaka uprawia Beat Streuli, szczególnie trudno poddaje się analizie teoretycznej, w dużym stopniu również krytycznej. Trudno t…
Deimantas Narkeviius. This is not What You See „Odkrycie filmu ma swoje początki w rzeźbie. Najpierw Deimantas Narkeviius był rzeźbiarzem. Niezadowolenie z ciasnoty formalnej rzeźby popchnęło…
Łukasz Skąpski. Szara strefa „Magdalena Ujma: Jak uważasz, ile z twoich wcześniejszych zainteresowań pojawiło się w pracach grupy Azorro, krótko mówiąc: ile włożyłeś w Azorro i ile wzi…
Janek Simon. Gradient „Strategię twórczą Janka Simona najtrafniej można scharakteryzować określając ją mianem ‹artysty jako kulturowego producenta› (parafrazując słynne zdanie Waltera …
Jerzy Bereś. Sztuka zgina życie „Od 1968 roku zaczynają się narastające kłopoty z cenzurą, z otrzymaniem paszportu. Manifestacja w Galerii Foksal ma silny przekaz polityczny, odnoszący się …
Transkultura. Materiały pokonferencyjne „TICA to pierwsze centrum sztuki współczesnej w Tiranie. Stanowi niezwykle potrzebną platformę dla krajowej i międzynarodowej sztuki współczesnej w Al…
Wreszcie nowa! Małopolskie kolekcje sztuki nowoczesnej Katalog wystawy Wreszcie nowa! Małopolskie kolekcje sztuki nowoczesnej, która miała miejsce w Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicac…
Elementarz / ABC „Trudno jest wyodrębnić i opisać fizyczny substrat prac Edwarda Krasińskiego. Konsekwentnie rozluźniając od początku lat 60. wewnętrzną strukturę swoich prac i dążąc do…
Paweł Książek. Zbiory „Wierzę w inteligencję widza i możliwość dojścia do tych konkluzji innymi drogami niż droga poznawcza, polegająca na czytaniu, analizowaniu tekstu i komentarza do ko…