WYDAWNICTWA DOSTĘPNE W SPRZEDAŻY

ARCHIWALNE PUBLIKACJE

Łukasz Skąpski. Szara strefa

„Magdalena Ujma: Jak uważasz, ile z twoich wcześniejszych zainteresowań pojawiło się w pracach grupy Azorro, krótko mówiąc: ile włożyłeś w Azorro i ile wziąłeś z niego do swoich prac?…

ZOBACZ WIĘCEJ
Aleksander Janicki. Identity

„W moich pracach staram się nie wartościować, buduję struktury otwarte. Zawsze daję zabawki, które powodują, że widz, w sposób zazwyczaj czynny, ma szansę wejść w kreowany przeze mnie ś…

ZOBACZ WIĘCEJ
Janek Simon. Gradient

„Strategię twórczą Janka Simona najtrafniej można scharakteryzować określając ją mianem ‹artysty jako kulturowego producenta› (parafrazując słynne zdanie Waltera Benjamina), polega ona…

ZOBACZ WIĘCEJ
Jerzy Bereś. Sztuka zgina życie

„Od 1968 roku zaczynają się narastające kłopoty z cenzurą, z otrzymaniem paszportu. Manifestacja w Galerii Foksal ma silny przekaz polityczny, odnoszący się do niepodległości Polski. Wystaw…

ZOBACZ WIĘCEJ
Elementarz / ABC

„Trudno jest wyodrębnić i opisać fizyczny substrat prac Edwarda Krasińskiego. Konsekwentnie rozluźniając od początku lat 60. wewnętrzną strukturę swoich prac i dążąc do zintegrowania ic…

ZOBACZ WIĘCEJ
Transkultura

„Zdecydowałyśmy się skonstruować projekt jako cykl wystaw indywidualnych, aby podkreślić autonomiczność problemów składających się na pojęcie transkulturowości. Wydaje się bowiem, że…

ZOBACZ WIĘCEJ
Paweł Książek. Zbiory

„Wierzę w inteligencję widza i możliwość dojścia do tych konkluzji innymi drogami niż droga poznawcza, polegająca na czytaniu, analizowaniu tekstu i komentarza do konkretnej pracy. Wierzę w…

ZOBACZ WIĘCEJ